lørdag 24. november 2012

Mack Juleøl, 2012. En opplevelse.

Mack juleøl 2012

Etter mye strev med flytting, filter som ikke funker osv, osv, har endelig Mack Juleøl klasse D kommet opp på butikkhyllene i Tromsø. 


På en måte føles det bra at det kommer først nå. Det er tross alt juleøl og ikke et øl som skal avslutte jordbærsesongen i Troms. Siden øl er en ferskvare, så skal juleølet toppe nå i disse dager og ikke i oktober når de forskjellige anmeldelsene av juleøl dukker opp i diverse media. Derfor, en stor takk til Mack som gir oss julestemning på den riktige tiden av året. Selv om det garantert er ufrivillig.
Nå er det sånn at ølsnobbene nærmest på automatikk krever at juleøl skal handles på polet og helst skal  det være sterkt som fy. Jeg er ikke enig. Juleøl skal passe sammen med den mektige julematen og ikke dominere bordet. Derfor passer kl. D meg glimrende.
Gårdagens smakning av Mack Juleøl kl. D, 2012, var en behagelig opplevelse. 
Ølet har en perfekt duft, Fargen har en mørk, fin farge og ølet har nest inntil perfekt balansert sødme og bitterhet. Den lette krydrete ettersmaken gjør at den passer veldig bra sammen med julematen. Om det skal være noe negativt, så skulle jeg ønske meg et litt kraftigere skum. Men det er ikke nødvendigvis ølet sin skyld, men glasset jeg drakk av. Så, i det store og hele, en veldig sterk fem på grensen til seks.
Den endelige juleøltesten, vil bli utført av byens beste panel den 6. desember og blir publisert her den 7. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar